EXPERIMENT

新たな痕跡との出会いは、新たな出発点でもある。
「物質」を借りて、痕跡から昇華する思考を表現する試みは、常に様々な方法で実験される。

Encountering the new trail is also a new starting point.
Using the substance for creation, challenges to express thoughts from trace to sublimation are always experimented on by various ways.

【個展】キッチュしようよ!/【SOLO EXHIBITION】Let's Do KITSCH!

フェイク、似而非、空回り、西サハラの時間は、数十個の作品らしナニモノカとなって空間に収まった。
ギャラリー茶房 歳時季(東京都/杉並区荻窪)2008

Pseudo-, fake, pretense, skidding, in the time of Western Sahara where I stayed for an exhibition, I created dozens of pieces as art works which are fitted in the space of the gallery.
Gallery Saijiki (Ogikubo, Tokyo) 2008

キッチュしましょうか 2008 キッチュしましょうか 2008 キッチュしましょうか 2008 キッチュしましょうか 2008 キッチュしましょうか 2008 キッチュしましょうか 2008 キッチュしましょうか 2008 キッチュしましょうか 2008
キッチュしましょうか 2008 キッチュしましょうか 2008 キッチュしましょうか 2008 キッチュしましょうか 2008 キッチュしましょうか 2008 キッチュしましょうか 2008 キッチュしましょうか 2008

TOP   HOME

ガチャガチャ/GachaGacha

ここの、ガチャガチャは「出てくる」だけではない。「入れる」ものなのだ。
いずれ来る人のために、挨拶、自己紹介、小さなもの何かを入れて次に繋ぐ。 繋いだことの「印し」や「記し」の集積が、場を作品に変える。
「接近ーV・展」国立富士見台団地(東京都/国立市)2008
「あるってアート 2008(Koedo Kawagoe LIVE ART 2008)」(埼玉県/川越市)2008 – LINK

This GachaGacha is not only "Providing" but it's also "Putting."
Greetings, self-introduction, a small something can be put for a forthcoming person and then it connects to the next. Accumulation of a note or symbol inserted changes a place into a work.
SEKKIN-V Exhibition 2008 - Fujimidai-Danchi (Kunitachi,Tokyo)
Arutte Art 2008 (Koedo Kawagoe LIVE ART 2008) (Kawagoe, Saitama) 2008 – LINK

あるってアート 2008、Koedo Kawagoe LIVE ART 2008 接近ーV・展 2008 接近ーV・展 2008 接近ーV・展 2008 接近ーV・展 2008 接近ーV・展 2008 接近ーV・展 2008 接近ーV・展 2008
あるってアート 2008、Koedo Kawagoe LIVE ART 2008 あるってアート 2008、Koedo Kawagoe LIVE ART 2008 あるってアート 2008、Koedo Kawagoe LIVE ART 2008 あるってアート 2008、Koedo Kawagoe LIVE ART 2008 あるってアート 2008、Koedo Kawagoe LIVE ART 2008 あるってアート 2008、Koedo Kawagoe LIVE ART 2008 あるってアート 2008、Koedo Kawagoe LIVE ART 2008

TOP   HOME

鰯のアタマも信心から/Also from the Religious Head of the Sardine

屋上のこの場所には、次の年、「縛る」で使うことになるコンクリートの壁が3つ、何かのシンボルかの様に立っていた。ただの空調器機を隠すためのものらしいか、その存在感は設計者の意図を遥かに凌駕している。
私は、鰯アタマ達にお祭りの場を提供した。
「アートinはむら展 VIII アートフェスティバル」羽村市生涯学習センター ゆとろぎ(東京都/羽村市)2008

There are three concrete walls on the roof top where I would use for "Tied Up" next year. These stand there as symbol of something by my thought. Seemingly in order to hide the appliances or air conditioning, the presence of the concretes exceeds far the intention of the architect. I offered the place of the festival to the sardine's heads.
Art in Hamura 2008 VIII Art Festival – Yutorogi Public Hall (Hamura, Tokyo) 2008

アート in はむら Ⅷ アート in はむら Ⅷ アート in はむら Ⅷ アート in はむら Ⅷ アート in はむら Ⅷ アート in はむら Ⅷ アート in はむら Ⅷ アート in はむら Ⅷ

TOP   HOME

女学生の食欲/Appetite of Girl's Students

実践女子短大のある日野は、新撰組のふるさとでもある。彼らの、バックボーンは、農村である。
「稲と水と太陽」を詰め込んだランチボックスを彼らに、ヒカリモノは、学生たちに贈呈しよう。
「第7回 かたち・ふれあい展」実践女子短期大学キャンパス(東京都/日野市)2007

Hino where Jissen Woman Junior locates, is a motherland of Shinsengumi. The backbone of Shinsengumi (members) rooted in a farm village.
A lunch box packed with rice, water, and sun lights are for members of Shinsengumi and a lunch box packed with tinsel is for girl's students.
The 7th Katachi Fureai Exhibition - Jissen Woman Junior College (Hino, Tokyo) 2007

「女学生の食欲」2007 「女学生の食欲」2007 「女学生の食欲」2007 「女学生の食欲」2007 「女学生の食欲」2007 「女学生の食欲」2007 「女学生の食欲」2007 「女学生の食欲」2007

TOP   HOME

30秒の記憶と痕跡/The Memory of 30 seconds and Vestige

30秒間の時間を下さい。ピンホールカメラで、写し取ります、あなたの形骸を。
30秒という時間は、形骸以上のものも記録します。それは、動かないでいる30秒は、なかなか長い時間なのです。 では、森の中で海水浴のベンチでお休みください。
「2007 比企国際野外の表現展」東京電機大学鳩山キャンパス(埼玉県/比企)2007– LINK

Give me 30 seconds of your time. I photograph you and your wreck by pinhole camera. The time of 30 seconds records things more than your wreck. It's a very long time when you don't move. Then please take a rest at the bench of the sea bathing in a forest.
International Openair Expressions 2007 Hiki - Tokyo Denki University, Hatoyama Campus (Hiki, Saitama) 2007 – LINK

比企国際野外の表現展 2007 比企国際野外の表現展 2007 比企国際野外の表現展 2007 比企国際野外の表現展 2007 比企国際野外の表現展 2007 比企国際野外の表現展 2007 比企国際野外の表現展 2007 比企国際野外の表現展 2007

TOP   HOME

森の中で/In a Forest

滝沢の相ノ沢は、登山道の出発点のキャンプ場。
人々は、ここで湿度の高い空気と、弁当をひろげる。家族と、愛犬とともに。
「TAKIZAWA ART FIELD 2007」相の沢キャンプ場(岩手県/滝沢村)2007

Ainosawa of Takizawa where is a starting point for trails, is a camp site as well.
Many people come with family and a dog. They spend times and have lunch in humid air.
TAKIZAWA ART FIELD 2007 - Ainosawa Campsite (Takisawamura, Iwate) 2007

TAKIZAWA ART FIELD 2007 TAKIZAWA ART FIELD 2007 TAKIZAWA ART FIELD 2007 TAKIZAWA ART FIELD 2007 TAKIZAWA ART FIELD 2007 TAKIZAWA ART FIELD 2007 TAKIZAWA ART FIELD 2007 TAKIZAWA ART FIELD 2007

TOP   HOME

ランチ・ボックス/Lunch Box

府中美術館のエントランス付近は、幼い子どもと親たちの憩いの場、私はランチボックスを置いた。
「接近展」府中市立美術館(東京都/府中市)2007

Lunch BoxAround the entrance of Fuchu museum is a place of recreation and relaxation for young children and their parents. Then I put lunch boxes there for the exhibition.
SEKKIN Exhibition 2007 - Fuchu City Art Museum (Fuchu,Tokyo) 2007

ランチ・ボックス 2007 ランチ・ボックス 2007 ランチ・ボックス 2007 ランチ・ボックス 2007 ランチ・ボックス 2007

TOP

ひねる/Twist

ウラと表とを行き来する。メビウスの帯のひねりの部分。 二つ画面を行き来するとき、意識は平面を逸脱する。
日韓現代美術展「還流〜共振する場〜」– ギャルリー ヴェルジェ(神奈川県/相模原市)2005

It goes back and forth, ins and outs. It is a portion of a twist in the Mebius strip.
When it moves back and forth two planes, the consciousness deviates from a plane.
KAN-RYU (Japan, Korea Modern Art Exhibition 2005) – Galerie Verger (Sagamihara, Kanagawa) 2005

2005 ヴェルジェ(日韓現代美術展「還流〜共振する場〜」より) 2005 ヴェルジェ(日韓現代美術展「還流〜共振する場〜」より) 2005 ヴェルジェ(日韓現代美術展「還流〜共振する場〜」より) 2005 ヴェルジェ(日韓現代美術展「還流〜共振する場〜」より) 2005 ヴェルジェ(日韓現代美術展「還流〜共振する場〜」より)

同様な作品を水平面に置くとき。すでに、この作品は、平面ではなくなり、唯の「もの」としてそこにあった。

When a similar work is places on a horizontal plane, this work is no longer a plane and exists as only one.

2005 現代詩資料館(日韓現代美術展「還流〜共振する場〜」より) 2005 現代詩資料館(日韓現代美術展「還流〜共振する場〜」より)

TOP   HOME

その他実験/OTHER EXPERIMENT

LINK